marți, 13 ianuarie 2015

Heterogenicus (4)


O prietenă se scuză în fața mea și-a altei fete, 'mi-e fața inflamată de la tratament cosmetic', eu le spun că de la primul și ultimul meu tratament cosmetic au trecut cincisprezece ani, dar nu o fac înainte să-mi asum și să-mi afirm riscul că fetele mi-ar putea replica 'se vede'; fetele nu îmi răspund răutăcios, dar nici nu râd de gluma mea, iar eu prefer să cred că le e simțul umorului amorțit de gerul dimineții.
 
Un câine mic, cu blană lățoasă și pufoasă, ca o jucărie de pluș, merge ghidat de lesă în urma stăpânei sale, purtând un pulover tricotat cu modelul unui șir de elefanți înlănțuiți. O fi vreun cățeluș mic, obraznic și fricos, iar mesajul călduros, de pace și putere, de pe pulover ține să-l ridiculizeze de drag. Oricum, este drăgălaș, iar stăpâna, probabil, o ființă iubitoare și liberă în expresie.
 
De câteva zile apare pe terasă o pasăre mică, cât o vrăbiuță, cu penajul viu colorat, ca al unui papagal tropical, este tare neliniștită, țopăie temătoare și ciugulește minuscule bucăți de pâine, imprimând cu picioarele delicate în zăpadă geometrii încântătoare. Nu e chip să o prind în fotografie.
 
Cu soarele ăsta generos, începe zăpada să se topească, lăsând grădina dezgolită pe alocuri. Imaginea pământului îmbibat, negru ca păcura este ușor dezolantă, anticipează precoce dificila lucrare a primăverii de împrospătare a grădinii. Pe de altă parte, mustirea solului este promisiune de rodnicie și sănătate, iar promisiunea bună are un ușor efect euforizant, grădina mea de flori va fi nespus de atrăgătoare.
 
Horica este nevoit să mă aștepte ceva vreme în cafenea; cât îmi deschid calea către el, observă cu curiozitate și amuzament două grupuri de oameni, unul format din trei adolescenți ce poartă o conversație halucinantă, atât prin subiectul cifrat, cât și prin stilul argotic, abundent în etichete injurioase, banalizat în rândul adolescenților de azi, apoi al doilea grup, niște adulți tineri ce discută aprins pe teme stringente de afaceri, care-i reține atenția prin stridența lui, importanța pe care și-o dă prin gesturi, mimică și ținută. Ajung la el înainte să se plictisească.


Niciun comentariu: