marți, 9 iulie 2013

Kiti-Kong și chinga metalică

A venit într-o bună zi, odată, dintr-un senin deplin, revolta. A bătut amenințător din picior de trei ori, nu, nu și nu, s-a prelins cât este de mare pe fotoliu în jos, urmând cu trupul ei îndeaproape curbele și unghiurile acestuia, ca să se strecoare precum o pisică prin spațiul îngust dintre centura de siguranță cuplată și fotoliu, a îngenunchiat întinzându-și grațios trupul elastic pe spate, ca o dansatoare de limbo, și a ieșit învingătoare din centura de siguranță. Din acea zi, de altfel în general bună, până astăzi am căutat cheia pentru a-i anula indignarea față de purtarea centurii de siguranță, dar n-am găsit-o, în ciuda încercărilor noastre comico-absurde, așadar eșuate.

Până când, într-o frumoasă zi de vară, am găsit soluția. De fapt, am crezut că am găsit soluția. O centură de siguranță prinsă în mai multe puncte, ca centurile avioanelor, fixă, trecută peste ambii umeri. Zis și executat (mulțumim, frățioare, dar stai să vezi surpiza!), apoi adus centura la domiciliu, într-altă, cum altfel?, frumoasă zi de vară. Numai că mânia fetei nu scăzuse în răstimpul dintre de mai sus prima bună zi și tot de mai sus a treia frumoasă zi, așa cum naivii de noi am crezut, ci rămăsese mocnind în interiorul tumultuos al domnișoarei noastre, așa încât, cu ocazia imobilizării ei parțiale în ingenioasa ei centură roșie, nouă, furia i s-a dezlănțuit bezmetică către exteriorul agasant, intempestiv, centura, căreia i-a rupt chingă metalică, zdravănă, așa cum, îmi imaginez, nici în cel mai furtunos test de rezistență a materialului nu s-a mai întâmplat să fie ruptă. Evident, și fata a ieșit, lăsându-ne perplecși în fața tulburătoarei și misterioasei întrebări, de unde-i vine forța de Kiti Kong?

Forța omului. Acea mărime fizică dependentă de încordarea musculară și furie, măsurabilă prin impresia creată privitorilor de deformările obiectelor sau ființelor asupra cărora s-a dezlănțuit această forță și a cărei valoare este supusă proporțional voinței omului în forță, fără să țină neapărat cont de gingășia fizică sau morală a acestuia. Să simți indignare cu toată ființa te transformă într-un veritabil King Kong. Să lupți pentru a-l captura pe King Kong te face doar încă un abuzator. Abuzator din iubire, hmmm.


Niciun comentariu: