luni, 4 februarie 2013

Diminețile îmi glăsuiește

Îmi ridic capul către verticală cu grijă, Kiti mă cheamă înapoi în pat, ar vrea să mai lenevim puțin împreună, așa, cap în cap, cum îi place ei, din păcate o refuz, oricum ceasul a sunat încă de douăzeci de minute, iar să mai tragem de timp acum ar însemna că acesta ne va strânge mai încolo, hai, mami, doar cinci minute, zice ea, știi că acum îmi e imposibil, haide, ridică-te și tu cu mine. Ea sare către verticală fără grijă, oare cum poate, mă întreb adesea, și mă urmează, vreau să vin cu tine în baie, te superi, îmi zice miorlaind ca un motănel, ceea ce mă face brusc îngăduitoare, așa că intră după mine în baie, intră  tiptil, căci pașii ei nu pot fi percepuți, fiindcă poartă un sac uriaș peste pijama, confecționat dintr-o păturică de molton, cu doi cilindri prea lungi pentru membrele inferioare, ce îi îmbracă complet și tălpile moi de pisicuță, intră și se sprijină cu mâinile încrucișate la spate de caloriferul fierbinte, de unde îmi privește cu atenție mișcările. Ce păr vâlvoi ai, râde Kiti de mine, ce păr de cățeluș ai, râd și eu de ea, ce coadă de cal ai, râde iar de mine acum, când mi-am strâns provizoriu părul ciufulit cu un elastic din trusa de agrafe și elastice de păr ale fetiței cu fost păr lung, să știi că într-un fel regret că ți-am tuns pletele lungi, îi spun, iar ea mă consolează, lasă, că îmi crește repede, uite, deja pot să îl smulg dacă vreau, dar nu vreau, și mă privește cu o sclipire șugubeață în ochi. Nu-mi plac glumele astea, să știi, o avertizez, ea râde, hai, hai, ești cam serioasă astăzi, mai bine să schimbăm subiectul. Vrei, te rog, să îi trezești pe băieți, sigur, cu plăcere, mami, apoi pleacă fără întârziere, ceea ce mă uimește mereu, cum acceptă ea cu atâta seninătate să facă lucrurile pe care i le cer, cum mă ascultă ea fără să crâcnească. O aud din baie, Horia, Felix, îi strigă pe frații ei, treziți-vă, e timpul să coborâm la micul dejun, după care revine în baie. Eu sunt deja gata spălată, urmează să scot niște cutiuțe magice, cutiuțele seducătoare pentru orice fată de vârsta lui Kiti, o cremă ușoară ca laptele, un praf crem atât de fin încât aproape că nici nu îl vezi pe degetul cu care îl testezi, un ruj transparent, lucios, poate cel mai atractiv pentru ea, apoi sticluța cu parfum, suprema desfătare a simțurilor tinere. Împart cu ea din toate, ea mă îmbrățișează cu putere, te iubesc, mami, pentru că mă lași să fiu ca tine, îmi spune. Eu îi sărut obrajii moi și parfumați și cobor cu ea de mână pentru micul dejun din bucătărie.

2 comentarii:

angi spunea...

Ce dimineti frumoase!
Nimic nu se compara cu astfel de clipe,iar finalitatea inceputului de zi este rupt parca dintr-un serial ce ruleaza in orice casa cu copii.:)
Mark nu pleaca la scoala fara sa ma mai pupe o data in poarta,iar Teddy imi face,din dreapta soferului,un semn discret cu mana.
Apoi,casa se umple de liniste.
Pot merge si eu la scoala...

MihaelaMaria spunea...

ce dragut! gesturile copiilor adresate noua cu drag sunt pe cat de discrete, pe atat de pline.