vineri, 10 aprilie 2015

Tricofiliale

Îl ascultăm pe Louis Armstrong, în felul ăsta ajungem să vorbim despre segregația rasială, copiii sunt indignați de comparațiile provocatoare cu o gorilă făcute de ziariști ai vremurilor sale, conchidem împreună că discriminările aduc prea multă tristețe în lume, Horica își amintește de acea gorilă-mamă din grădina zoologică din Dublin care l-a înspăimântat cu privirea ei insistentă ațintită spre mine, Felix întreabă 'a cui privire', eu răspund, 'privirea mamei, adică a mea, dacă vrei', ceea ce îl face să mă atenționeze că va plânge dacă mai spun asta, cum ar veni, mama lui nu e o gorilă; dar eu râd amuzată, la fel și Horica, continui să-l tachinez, de ce te superi, dacă eu sunt gorilă, tu ești un puiuț de gorilă, u, u, u, zic, până începe să râdă.
 
Felix este pregătit pentru prima lui excursie cu școala, partea dificilă, înnoptatul departe de casă, este depășită în dificultate de iminenta participare la cursurile școlare alături de altă clasă, în cazul în care refuză excursia, cu alte cuvinte un minus este anulat de alt minus, rămâne încântarea, excursia propriu-zisă. Nu știu ce simt în legătură cu asta, contez pe ceva dor și-ngrijorare la momentul potrivit.
 
Privită în zare, grădina noastră pare să se învăluie delicat de un verde de smarald, crește iarba. Zonele pleșuve mă îngrijorează, dar Cătă mă liniștește, 'se-nfrățeste', cum zice nea Fane. Înfrățirea e bună. Dacă nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită, ei bine, unele fapte mai puțin bune vor fi recompensate. Împart  bucuroasă împreună cu Cătă concluzia unei cercetări ce arată că smulgerea părului din cap de pe zone compacte duce la 'înfrațirea' noilor foliculi, printr-un mecanism chimic de comunicare intercelulară. Interesantă concluzie, de altfel probată de atâția ani de Kiti cea tricotilomaniacă. Această veste despre 'înfrățire' vine cu un îndemn și o urare pentru chelioși: stai calm și smulge-l, nu-l lăsa să cadă singur!

Niciun comentariu: