vineri, 28 februarie 2014

Asimetrii

Să-mi iasă lalelele acum, pe patul de pământ necurățat de buruieni, ar fi ca și cum i-ar da tuleiele unui adolescent. Încă o asimetrie din multele care compun viața. Nu insist, nici nu mă grăbesc cu primenirea. Asta ar însemna să încerc să schimb ordini universale irevocabile, când singurul lucru pe care eu îl schimb cu ușurință este lungimea propriului meu breton. Pe de altă parte, există lame de ras care nu lasă urme.  
  
Când intru de dimineață în dormitor, îl găsesc pe Felix pe balcon, discutând cu un câine negru, mare, necunoscut. Îl vede îndepărtându-se de casa noastră, pe câmp, înaintând vioi spre orizont, și îl chemă înapoi, ham-ham, convins de faptul că întâmplarea ce l-a adus aici nu este întâmplătoare. Dând din coada lui stufoasă și privindu-l pe Felix în ochi datorită unei duioase extensii a capului pe gât, câinele mare și negru latră de două ori prietenește către Felix, pe care, n-am încotro, trebuie să îl zoresc, hai, îmbrăcarea. Felix îi promite prietenia sa și își dă jos pijamaua, uitând de frigul ce pătrunde pe ușa deschisă a balconului.  
  
În preziua mărțișoarelor, Horica vede un mănunchi de acadele colorate și mi le cere pentru colegele lui. I le dau, după ce i le iau, salvând astfel bani pentru cel puțin încă alte cinci mănunchiuri de acadele. Din punctul ăsta de vedere, când băieții cresc, încep economiile. Din altele, însă, nu.  
  
Aud la radio de un concurs, ceva de genul care a fost cel mai nepotrivit cadou pe care l-ai primit, și îmi vine să râd. Râd, pentru că imi amintesc de un jerseu pe care i l-am dăruit eu soțului meu, de mult, de mult, pe când eram încă niște copii, jerseu care, în ciuda banalității sale de simplu jerseu, ar putea să candideze cu succes la cel mai nepotrivit cadou din lume, nu de alta, dar, în sinceritatea lui debordantă, soțului meu nu i-a plăcut, așa că l-a sfâșiat în zeci de bucățele, cu cruzime de copil nemulțumit. Ce altă dovadă a nepotrivirii unui dar cu primitorul, dacă nu asta? Pe de altă parte, ce altă dovadă de iubire mai puternică din partea lui pentru mine, dacă nu manifestarea aceasta exuberantă de sinceritate? Ha, ha. Aici este o falsa asimetrie.

Niciun comentariu: