miercuri, 25 septembrie 2013

Wishful thinking

Felix iubește câinii. Se joacă, întrebându-mă, crezi că există câini vagabonzi blânzi, el este deosebit de perceptiv, iar discuțiile despre câinii fără stăpân au trecut și pe la urechile lui. Eu cred că există, zic, iar el îmi răspunde, corect, iată un exemplu, pe Xoco. Continuă, crezi că există câini vagabonzi agresivi, din nou eu, da, cred că există. Corect, îmi răspunde băiatul, iată un exemplu, tatăl lui Xoco. Apoi continuă, dar vrei să-ți spun ce mi s-a întâmplat de curând? Și povestește: eram eu, cu Spotu și cu câțiva alți copii pe terenul de tenis. La sfârșitul jocului, dând să ieșim de pe teren, ghici ce vedem în fața noastra? O haită de câini vagabonzi fioroși, rânjeau la noi. Și v-ați speriat, întreb îngrijorată. Nu, deloc. Dar știi de ce? De ce? Pentru că, deodată, fiecare câine vagabond din turmă a scos de la spate câte o rachetă de tenis și, rânjind în continuare, au întrebat in cor, putem să jucăm și noi tenis cu voi? Vaaaaai, ce frumos, zic. Da, da, și nouă ne-a plăcut mult de ei, fiindcă erau de pe planeta lui Spotu, unde toți câinii vagabonzi sunt prietenoși.

Un articol despre un loc minunat, școala bazată pe conectare și empatie, scoate la suprafață, prin opoziție, prea numeroasele probleme pe care le întâmpinăm în școala de stat, uneori chiar și în școala particulară. În continuare tindem să dăm prea mare însemnătate așa-zisei performanțe școlare și, concomitent, să ignorăm grija față de dezvoltarea laturii umane, emoționale și sociale, a copilului. Se perpetuează un tip de lașitate, aceea rezultată în urma 'aranjarii' propriului copil, de obicei prin mijloace ilicite, comportament ce devine un stimulent pentru întărirea acestei stări bolnave de fapt și, din păcate, totodată un mecanism centrifug de contaminare și eliminare a celor diferiți. Revoltat de funcționarea sistemului, încerci să îi pătrunzi în măruntaie pentru a încerca să reglezi anumite disfuncționalități punctuale, însă observi curând că îți lipsesc instrumentele pentru a o face, deoarece un instrument nefuncțional echivalează cu unul lipsă. Cursurile despre educația altfel față de cea cu care suntem învățați își cer cu insistență, dar, mai ales, cu generozitate cursanții, în persoanele educatorilor copiilor noștri. Despre unul dintre acestea aflați în articolul citat mai sus.
 

Niciun comentariu: