joi, 9 decembrie 2010

Calendar pentru Craciun*- 9 decembrie

De pe măsuţa încărcată de obiecte ce sugerează sărbătoarea Crăciunului, globuri colorate şi strălucitoare, sfeşnice sculptate din lemn, suflate din sticlă sau lucrate din materiale metalice, flori şi crenguţe vopsite, lumânări în toate formele şi dimensiunile, aş fi luat doar o lumânărică dintre cele turnate în căni ceramice îmbogăţite cu diverse arome din bucătărie, scorţişoară, vanilie, biscuite, ghimbir, mentă. Mi-a fost greu să o aleg pe cea care să-mi placă mai mult şi atunci m-am gândit la Kiti care probabil ar fi ales lumânărica-biscuite cu ochii închişi. Apoi m-am mai învârtit un pic, năucă de atâta aglomeraţie de obiecte, şi, chiar înainte să ies din încăperea în care mă aflam, mi-a atras atenţia o respiraţie gâtuită dinspre o măsuţă încărcată cu buchete bogate de flori artificiale. Mi-am concentrat atenţia şi am descoperit o vază subţire printre ele, delicată, făcută dintr-un lemn uşor şi vopsit în roşu, ascunsă parcă intenţionat ca o Cenuşăreasă acolo, de abia mai respira, şi pe loc m-am îndrăgostit de ea. Acum a ajuns la ea acasă şi la noi şi, deşi atat de fină, ea străluceşte în coltişorul de pe consola pe care i-am făcut un loc numai al ei.


Pe pagina cu data de 9 decembrie ni se arată un gest comun de copil sănătos, cu un zâmbet bogat, o privire directă şi vie cu care comunică perfect şi profund până şi din fotografie. Este Kiti la vârsta de 4 ani, alergând voioasă printr-o piaţă din Roma împreună cu fratele ei. Ea nu a uitat să zâmbească la fel de drăgăstos şi atent dar a crescut şi are precum ceilalţi copii, griji şi supărări în plus, aşa că o face ceva mai rar. Se înţelege aşadar cât de preţioasă pentru sufletele noastre este această fotografie. Atât de preţioasă încât să ocupe o pagină întreagă în calendarul pentru Crăciun!







*Calendarul pentru Crăciun va avea 24 de pagini corespunzând primelor 24 de zile ale lui decembrie şi, pentru că 24=11+9+4, unde 11, 9 şi 4 reprezintă vârstele copiilor noştri, paginile calendarului vor ilustra printr-o fotografie toate vârstele fiecărui copil, de la 1 an şi până la vârsta actuală, şi vor fi înşiruite în ordinea în care s-au întâmplat aniversările lor. Pentru că Horia este primul născut, 1 decembrie=poza lui Horia la 1 an. Următoarea aniversare din familia'mica' a fost tot a lui Horia, deci 2 decembrie=poza lui Horia la 2 ani. A urmat aniversarea de 1 an a lui Kiti , adică 3 decembrie=poza lui Kiti la 1 an şi aşa mai departe.

Niciun comentariu: