joi, 2 iulie 2015

Realități

Copilul vrea să afle ce este mai real, un nor sau un perete alb, eu îi spun că depinde ce-l doare mai tare, a fi cu capul în nori sau a se da cu capul de pereți; o vacă mugește undeva, departe în sat, iar o porumbiță albă se drăgostește lângă un porumbel pestriț; un vers fără noimă dintr-o poezie nescrisă mi se zbate în gând și n-am destul curaj să îl traduc; un țârâit de insectă răzbate dintre cărțile din bibliotecă,  greierii de bibliotecă sunt foarte reali; o ploaie invizibilă de vară ce îmi tropăie pe terasă mă bucură de parc-aș fi copil, ropotele ei cadențate nu pot fi decât adevărate, cum obiectivă este și liniștirea minții și trupului, pe care o induc; realitatea clipei este impură și valoroasă ca întrebările nestăpânite ale copilului curios.

Niciun comentariu: