miercuri, 24 septembrie 2014

Eu sunt septembrie, tu ce lună ești?

 
Dacă ar fi să aleg dintre lunile preferate ale anului, m-aș opri către începutul verii și al toamnei. Septembrie nu este doar ecoul prea drag al verii, pe care îl ascult încântată și îl prețuiesc cu inocența unui copil, ci este moment prielnic de revigorare prin noutatea pe care orarul schimbat al zilei o aduce. Primesc bine inovatiunea, așadar, iată-mă ieri, împreună cu Felix, o întreagă dupăamiază, ca în timpurile   cuminți ale grădiniței, fără cursuri suplimentare și fără grija punctualității trebuincioase bunei mele dispoziții, doar cu povești, îmbrățișări, zâmbete, dezvăluiri și altele răsplătitoare. Băiatul rămâne fidel bătrânului său erou de poveste după atâția ani și aventuri imaginate, el îl conduce pe Spotu-dinozaur cu strașnică afecțiune paternă. Nu respectăm reguli scrise de experți în psihologia părinților și a copilului când ne povestim din întâmplările de la școală sau dacă da, o facem în ignoranță. Băiatul mi-ar face confesiuni, însă ține să jucăm un joc al întrebărilor și al răspunsurilor; pune-mi întrebări, ce vrei tu să știi, îmi zice într-una, iar când imaginația-mi ațipește, apare bătrânul Spot să conducă jocul. Și de-astea calde sufletului.
 
Refuz astăzi să dau greș din nou, ca ieri, când am socotit eronat începutul de zi, dar rămân egal cucerită de splendoarea răsăritului în tangență extremă, priveliștea orizontului iubit tandru de soare merită încă o eternizare, așa, ca scut contra nefericirilor și greutăților de peste zi. Adaug veșmânt suplimentar trupurilor de copii și nu doar lor, sunt plină de încredere în limpezimea promisă a cerului.
 
Caut puțin în minte cum dă septembrie bine, rotund, cinstit din socoteli și găsesc că răsfățul zilelor sale în plină prefacere are de-a face cu îndemnul uneori subtil la autoobservare, ce vine din stările contradictorii pe care le aduce, bucuria începutului și tristețea ușoară a trecerii timpului, entuziasmul inovatiunii și apatia ploii mocănești, lejeritatea și grija, soarele și norii. Septembrie. Timp al speranței de creștere sănătoasă.



Niciun comentariu: