sâmbătă, 24 august 2013

Helix domestic

Am frigiderul plin de pește, pește mare, pește mic, pește mediu, pește. S-au întors pescarii acasă, plini nu doar de pește, ci și de tot felul de povești pescărești și alte aventuri. Horica pregătește chiar acum un articol despre pescuitul în Delta Dunării pentru o revistă a pescarilor. Sper să nu citească chiar postarea asta, fiindcă nu îi place să fie lăudat în gura mare, dar trebuie să spun că sunt tare mândră de băiatul nostru care iarăși și-a dovedit iscusința și înțelepciunea în marea expediție a verii, ca un om mare. Horica este un om mic (încă), pasionat, cu trăiri, experiențe și sensibilitate de om mare.
 
Vin din grădina de flori. Sunt un pic tristă pentru două flori mari, dese, cu frunziș mov ce crește în formă globulară, pe verticală. Tocmai le-am scos cu pământ cu tot din ghivecele lor mari, le-am scos uscate, triste, secate de vlaga dată de frunzișul sănătos, cărnos, astăzi, după o săptămână întreagă deja de resuscitare susținută, de după colapsul suferit din lipsa apei. Nu le abandonăm, le lăsăm așa o vreme, împietrite de secetă, în pământul care păstrează, datorită rădăcinilor bogate, încă forma ghivecelor, să vedem ce se întâmplă. Noi credem în minuni.
 
Nu știu cum de nu ne-am gândit până astăzi, când am văzut în Bricostore niște arbuști de iederă cu frunzulițe delicate, verde strălucitor, deja cu o coamă plină, atârnătoare, la această plantă interesantă, curajoasă, ca soluție pentru a masca niște plastice necesare în mijlocul grădinii. Acum sunt deja plantate în ghivece, sunt foarte arătoase și curajoase, cum am spus, pentru că par să își știe deja rolul în grădina noastră, deja curg lin peste plasticele inestetice. În plus, de cum se prezintă îți spun pe șleau despre ele: Hedera helix.
 
Cred că înființăm o bibliotecă în garaj. Am desfăcut cu tati saci de cărți vechi, prăfuite, pe care nu avem loc să le ținem în casă. Am ajuns printr-un desiș de întâmplări uitate ale trecutului într-un luminiș cald, limpede, bun, în care amintirile se păstrează după o logică înduioșătoare a sufletului. Iată o cale de reîndrăgostire.

Niciun comentariu: