miercuri, 2 noiembrie 2011

Cât se poate de plastic despre un șnur elastic

Sunt un șnur elastic delicat, dar rezistent. Par scurt, dar am un coeficient de elasticitate impresionant. Aș fi putut să fiu gimnastă, să mă răsucesc de multe ori în jurul meu, să fac salturi spectaculoase și să mă agăț nedezlipită de bârnă, numai ca să revin grațios și întreg la poziția inițială. Dar când ești șnur elastic nu contează covârșitor ce ocupație ai, în principiu, exceptând ramurile sportive de forță, gen haltere sau mai știu eu ce, poți să te ajustezi ca să te potrivești în locul (pre)destinat. Când ești șnur elastic, numărul membrelor tale este irelevant. Noi, șnururile elastice, nu ne bazăm numai pe cele două mâini și cele două picioare comune oamenilor pentru a ne deplasa în spațiu. Suntem constituiți dintr-o rețea aglomerată de fibre subțiri și lungi de elastic, de unde ne vine delicatețea, dar și rezistența mare. Ne modelăm necondiționat, întinzându-ne, în cele mai neașteptate forme, spirala este preferata mea, pentru că e un fel de cuprindere protectoare laxă, discretă și, deasemenea, are o frumusețe aparte datorită rotocoalelor sale concentrice amețitoare. Ne modelăm condiționat, deformându-ne temporar sub presiuni necesare pentru creștere, dar nocive pentru suplețea organismului nostru întins, întins, întins. Tensiunile constante din profunzimea fibrei elastice lasă în timp mici deformări necompensate de reveniri impresionante. Atunci îmbătrânim câte puțin, dar numai puțin, pentru că șnururile elastice nu-și pierd niciodată complet elasticitatea.

Un comentariu:

Ceska777 spunea...

Eu sunt un snur elastic din ala lat rau........Frumos ai scris!