luni, 24 august 2009

Alte frânturi de zi

I-am spus nu te juca la uşa de la balcon pentru că poţi să-ţi prinzi mâna acolo, şi-a întins buza inferioară spre exterior de parcă ar fi fost cozorocul unei şepci întoarsă cu capul în jos, pusă pe gât şi nu pe cap şi m-a privit suspicios, oare s-a supărat sau nu s-a supărat, întrebându-mă mami, m-ai certat? I-am răspuns cum aşa, iubitule, cum să te cert, te-am avertizat doar de grijă să nu te răneşti, dragul meu şi buza inferioară a început să îşi reducă din dimensiunile anterioare, de criză, nu până la cele minime dar pe-acolo.

Am lucrat la început cu ea mult, i-am fost mamo-profesoară şi cred că această meserie o poate egala pe cea de profesoară contrar părerii general acceptate că părinţii nu pot fi profesorii copiilor lor. Era mică, zâmbăreaţă, senină. Acum e mare, mai serioasă, mai gravă. Şi nu îmi mai e elevă de când am demisionat din meseria de mamo-profesoară. Sunt doar mama ei. Mi-a rămas însă reflexul dobândit pe când era mică, zâmbăreaţă şi senină. E eleva mea din când în când şi atunci îmi arată că sunt favorita ei. Ca astăzi când m-a complimentat cu răspunsurile ei atât de curate şi naturale.

Şi-a amintit că începe şcoala încurând şi nu poate să închidă sertarelul ăsta liniştit până nu află cum facem în prima zi de şcoală, eu trec într-a cincea, voi învăţa dupăamiază, nu-mi cunosc profesorii, ce facem? Căutăm pe internet, sugerez eu ignorând tot trecutul meu cu siteul şcolii pe care l-am accesat cu diferite ocazii sperând să obţin informaţii relevante şi pe care l-am închis tot cu atâtea ocazii cu mâna goală de informaţii, parcă sperând într-o renaştere. N-am aflat cum se face atunci când treci într-a cincea în prima zi de şcoală dar am aflat că ministra bla bla a vizitat şcoala noastră şi că noi toţi suntem nespus de bucuroşi şi onoraţi pentru asta.

Sunt în bucătărie şi simt o relaxare nemaipomenită că am găsit soluţia pentru masa de prânz a copiilor. Strig un la masă şi aştept să apară rând pe rând copiii, ceea ce ei şi fac într-o ordine neobişnuită, numărul unu Felix, numărul doi Horia şi...unde-i Kiti, ea care avea mereu numărul unu pe tricoul de masă, păi a adormit zice Horia. Sugerez du-te şi trezeşte-o şi Horica mă ascultă soptindu-i la obloanele închise cuvântul magic de start, masă, şi masă devine foc de armă pentru Kiti care sare dintr- odată în picioare dărâmându-l pe Horia şi călcându-l ca să îşi recucerească tricoul cu numărul unu. Îl ia astăzi pe numărul doi că Felix nu mai poate fi dezbrăcat de cel cucerit, aşa-i cinstit. Horica vine şi el târându-se rănit şi artistic cu tricoul lui cu numărul trei întipărit deja pe pieptul său.

8 comentarii:

Ganduri mici spunea...

Ce frumos trebuie sa fie cu trei copii mari, competitivi si cuminti...

MihaelaMaria spunea...

multumesc!

adriana spunea...

draga mea, aveti nevoie de ajutor?

MihaelaMaria spunea...

parem ca am avea, nu-i asa:)?

glumesc desigur, avem nevoie de ajutor in masura in care fiecare dintre noi simte acest lucru cateodata. altfel, multumesc lui Dumnezeu, ne descurcam unii cu altii!

MihaelaMaria spunea...

adriana, multumesc!

adriana spunea...

imi cer scuze daca v-am suparat...v-am intrebat pentru ca lucram la un nou blog...va stiu de pe blogul Emei...daca credeti ca va pot ajuta, postand cate ceva despre
Kiti, o voi face cu mare bucurie http://adriana-dardindar.blogspot.com/2009/08/o-grija-impartita-cu-altii-devine-mai.html

MihaelaMaria spunea...

adriana, sigur ca nu m-am suparat, imi cer eu scuze daca am fost cumva "acida". cand m-ai intrebat daca am nevoie de ajutor am recitit repede ce am scris imaginandu-mi ca am fost prea plangacioasa si astfel am interpretat eu intrebarea ta:)

deci, totul e ok, multumesc mult pentru interes!

adriana spunea...

Doamne, ajuta!