miercuri, 14 ianuarie 2015

Postulat

Gândurile pentru insomniac sunt ca oxigenul pentru foc, îl întrețin și-l alimentează. Unul dintre visurile copilului este să viseze adevăruri și taine, idei și învățături. De aceea când afirm că visez noaptea axiome ale vieții, mă alint și mă apăr ca un copil, de fapt. În realitate, în timpul întunecat al insomniei, încerc să controlez arderea, să o organizez, abătând tumultul ideatic către o zonă mai luminoasă. Copilul. Sunt norocoasă când nu-mi pierd cumpătul. Am visat azinoapte ce-i trebuie copilului să crească liber, un fel de sfântă trinitate, cu litere mici. Muzică, sport și povești. N-am îndoială, este cheia unei minți sănătoase, adică libere. Muzica reprezintă spiritul analitic, științific și critic, sportul este instinctul de conservare, iar poveștile sunt căi către fericire. Gândul revelator vine cu ușoară tristețe, fiindcă din perspectiva asta fetiței i se refuză întregirea. Iată-mă așadar iarăși condusă de propria-mi logică spre alt același adevăr esențial, iubirea ca unic și sfânt supliment pentru întregire.

Niciun comentariu: