marți, 13 mai 2014

Clubul de noapte și de dimineață

Sunt ca niște antiCenusarese ce așteaptă miezul nopții ca să-și înceapă dantuiala. Rămâne un mister identitatea petrecăreților, par păsări și mamifere, par mulți, fiindcă sunetul ritmat al pașilor de pe balconul dormitorului este cel puțin straniu în liniștea nopții. Am numit balconul clubul de noapte al păsărilor și îmi amintesc acum că, atunci când am ajuns prima oară în locul pe care stă astăzi casa noastră, m-am temut să nu se construiască vreun club peste drum în clădirea aceea cu formă neobișnuită, și iată-ne astăzi cu clubul la fereastră, numai că, în ciuda bizarei lui sonorități, clubul păsărilor este silențios, dar totodată intrigant, liniștitor și deopotrivă tulburător. Și totuși, tot mai familiar. 
  
A spus Felix odată, mai de mult, că a bătut cineva la ușă și, când a deschis, a văzut o trupă de flori. Ei bine, dacă florile ar merge, astăzi aș saluta mai multe trupe de flori, cu trupa trandafirilor ca un fel de monștri sacri ai florilor, pentru statura lor impunătoare, robustețea lor și nu în ultimul rând pentru frumusețea lor.  
  
Kiti devine în curând adolescentă oficial, de aceea aș putea spune că întâmplarea de ieri, anume că după o zi întreagă petrecută la școală a sosit acasă cu ciorapii nerupți, prima oară după mult, mult timp, nu este tocmai întâmplătoare. Nu mă hazardez, totuși, s-o fac, ci prefer să mă bucur de această potrivire fericită în liniște.  
  
Remarc, cu riscul de a clătina armonii universale, încântătoarea și prelungita dispoziție veselă a fetei și mă rog s-o tot gâdile seninătatea în continuare. 
  
Lui Felix îi displace profund ora de sport de joi, pentru că se ține împreună cu ăia mari, de-a treia, și că sunt obligați să joace fotbal. Ce poate fi mai stupid decât să dai cu piciorul în minge, crede el. Are două nemulțumiri în școală, una în ziua de joi, cum am spus, și cealaltă în ziua de luni, când așteaptă până la sfârșitul zilei căluțul de aur promis copiilor 'cuminti' de la clubul de șah. Nu știu dacă îl va căpăta chiar el, deși este foarte 'cuminte', dar am o presimțire că va fi dezamăgit.  
  
Și o floare de ziua prietenei mele, Moni, cu drag și dor, pentru tine:


Niciun comentariu: