marți, 5 februarie 2013

Liniștire

Seară târzie. Singuri acasă. Ăștia suntem copiii și cu mine. Fără prezența lui tati în casă ne simțim cam singuri. Bine că ne apar idei inedite. Iată cum (mai) vin ideile, dintr-un neajuns. Avem o casă mare, cu destule încăperi, dar în seara asta nu ne trebuie decât una. În camera lui Horica am putea încăpea toți patru, și chiar încăpem. Adică cinci, dar lui Broschi nu îi trebuie decât paralelipipedul din sticlă de pe biroul lui Horica. Îmi surâde ideea, iar copiilor li se pare de-a dreptul aventuroasă. Cu toții sub acoperișul unei singure cămăruțe, ne simțim ca într-un cort. Îmi place să cred că generozitatea este o caracteristică a familiei mele. Să exprimi generozitatea prin numărul de locuri de dormit într-o casă, nu prin volumul ei. Iată o măsură ce ne face o familie tare generoasă! Felix zice că nu are de gând să doarmă în noaptea asta, el stă în întuneric și se gândește. Îl cred, visul este un tărâm tare permisiv. Eu nu visez încă, dar nici nu dorm. Ascult trei ritmuri respiratorii diferite și, deși unul dintre ele vine imediat din stânga mea, iar celelalte două din dreapta mai îndepărtată, am dificultăți în a le distinge. Asta nu mă miră pentru că respirațiile noastre se înghesuie cu toatele deasupra noastră, pe tavanul îngust al încăperii, de care se lovesc amestecându-se cu propriile lor reverberații. Este atâta liniște în noapte, încât intensitatea sonoră îmi pare exagerată. Știu, simt exagerat, întotdeauna noaptea simt exagerat. Nici măcar nu-i de mirare, întunericul ne stimulează unele simțuri, compensatoriu pentru scăderea acuității vizuale. Însă aș putea să dorm, nu să simt exagerat. Dimineață, când copiilor li se trezesc simțurile, eu aș mai dormi. Nimic nou sub soare (sau lună). Nici măcar momentele mele de insomnie. Parcă, totuși, se aude ceva nou în noapte. Cine îmi cântă doar mie un cântec de leagăn, zzzzzz?

2 comentarii:

angi spunea...

Sunteti o familie generos de numeroasa.:)Pot spune una MARE ,dar marimea se masoara la voi prin iubirea pe care v-o purtati.
Zi frumoasa sa aveti!

MihaelaMaria spunea...

multumim! daca mare inseamna iubire, atunci sa traim in abundenta cu totii!