luni, 28 mai 2012

Ploaia-izvor de frumusețe



Partea spectaculoasă a inepuizabilei ploi se desfășoară în grădini și în vazele din case. Trandafirii noștri au crescut ca Făt-Frumos, mai degrabă un Făt-Frumos prolific, decât unul vertiginos crescător, fiecare tulpină ramificandu-se în zeci, da, zeci, de flori frumoase, delicate. Și celelalte plante, flori sunt complet împlinite de ploaia nesecătuită, ceea ce nu aș putea spune și despre așteptările mele și ale altora de la anotimpul soarelui arzător. Dar meteosensibilitatea, ce vine cu a ei deprimare sufletească, se poate lua la întrecere cu alte nuanțe de simțiri, din cu totul alte game și cu totul alte vibrații, și chiar o face în zilele tihnite ale sfârșitului de săptămână, ce zici de bucuria rară din cuibăreala sub căldura râvnită a unei pături pufoase, cu un text literar de citit în mâini sau ce zici de dragul plăsmuirii, tot rar, al unui obiect estetic cu mâinile tale, dar scump, căci scump e tot ce iese din suflet, pentru fetiță delicată.
 
 Așadar, vezi bine, nu are rost să-mi ostoiesti nemulțumirea din sufletul plouat de vreme capricioasă, o fac singură intuitiv, înlocuind-o, ceea ce, binenteles, îți doresc și ție, căci am motiv trainic să nu mă las cufundată în neant odată cu ploaia și, în plus, am umbrelă și cizme de cauciuc.


Niciun comentariu: