joi, 5 aprilie 2012

Definiții neserioase

 Cu Horica într-o excursie de-o zi, cu Kiti și Felix la școală și grădiniță, am legat ieri, cum rar se întâmplă, opt-nouă ore în singurătate domestică, cu muzică de care-mi place mie, calculator, dar și cu activități casnice all-inclusive, nezorite de nicio masă iminentă sau vreo gustare inoportună, niciun fund de șters sau vreun joc de-a prinselea (jucat mai mult în scop de apărare, decât de distracție, așa cum adesea jucăm cu Kiti). Așadar am ordonat cutii și furculițe, pantofi și jucărele, cărți și îmbrăcăminte, perne și pahare, pe rafturi și sertare, în dulapuri și bibliotecă, eliberându-mi câmpul vizual de o mulțime de scame și firicele de praf, ce-mi incetoseau filmul. Am observat mult albastru în jurul meu. Rochii, bluze, decorațiuni, prosoape, țesături. La noi se poartă albastrul și nuanțele lui. Si Felix purta aseara un plici de muște albastru. Căuta insecte să le pleznească. A găsit câteva pe pereți. După aceea a căutat să șteargă cu un șervețel umed urmele lăsate pe pereți de pliciul albastru. Urmele albastre ale markerului sunt însă de neșters. Ele au pătruns adânc, pentru condiția lor de substanțe anorganice inerte, printre atomii din peretele deschis la culoare și s-au izolat eficient de dizolvanții noștri simpli. Dar se poartă albastru, nu?

Apoi am ridicat iPadul pe post de partitură pe pian și cu un tutorial de pe youtube am încercat să cânt o piesă care-mi place foarte mult, însă m-am dezumflat repede întrucât pianul scârțâie destul de urât, cine știe un acordeor care ar vrea să se chinuie cu o vechitură? M-am mulțumit așadar doar cu vocea-mi încălzită de exercițiu și de cele douazecisiceva de grade din case și de-afară și am  cântat, acompaniată profesionist de sound track-ul original, aceeași piesă. Mai am de lucrat. Adulții nu prea au constrângeri să învețe. Nu le rămâne astfel decât să învețe din și pentru plăcere. Norocul lor, dacă ies din lene. Lenea. Acea stare organică abisală ce te împiedică să ieși din contemplație. Opusul ei este creativitatea. Acea stare mentală nemărginită ce scoate contemplația din tine. Învățarea este un act creator. Să fiu hedonist prin învățare, asta e plăcerea mea!






Niciun comentariu: