luni, 17 februarie 2014

Limfatic, dar vesel

Spun ăștia la radio de nu știu ce conspirație selenară cvasiuniversala, cum că acesta ar fi motivul pentru sfârșiturile noastre nebune de săptămână, înțeleg că Luna împlinită s-a dezgolit nerușinată de umbre și alte pudori și s-a arătat mândră în nopțile trecute, eu n-am sesizat-o, așadar nici n-am înnebunit în goană după distracție și dezordini, influențată de puterile nemijlocite ale Cerului, ci am trăit cât se poate de potolit alături de copiii mei și Broschi, apoi și de tatăl lor, într-o mică și izolată comunitate domestică, cu concurs de engleză, lecții la matematică, jocuri și filme pe calculator, tenis la televizor, creativitate și culoare în bucătărie, în mare, cu tihnă dulce și mere verzi, în pijamale vesele și camera de zi, descoperind scriitori noi și peștișorii aurii din baltă, treziți după hibernare, cu alte, mai concise cuvinte, în afara oricărui haos și oricărei fugi după plăceri lumești, fără tras obsesiv pentru reglarea suflului, ceea ce mă îndreptățește la concluzia că Luna nu-i chiar atât de deșteaptă și influentă cum ar crede unii sau dacă e, atunci este de o discreție de invidiat, ceea ce-mi doresc și mie, care nu mă pot lăuda cu discreție, în sensul acesteia de puțin perceptibil sau, mai bine, într-un sens de abilitate socială, așadar pe care nu o am câteodată, ca de exemplu atunci când, reintrând în școala în care a învățat Horica pentru a obține nustiuce document și am întâlnit întâmplător o doamnă profesoară, căreia i-am spus inutil, absurd, că nu pe dumneaei o căutam, fapt pe care am ținut să îl precizez numai din grija de a nu se simți lezată de posibilitatea ca eu să fi construit pe loc vizitei noastre în școală o intenție falsă, anume că am venit special să o salutăm pe ea, motiv pentru care doamna a fost jignită, poate pe bună dreptate din punctul ei de vedere, însă total în dezacord cu gândul meu inabil protector, deci Luna, cum ziceam, și ale ei misterioase povești fantasmagorice, apoi lipsa ei de înrâurire asupra noastră în afara perceperii ei fizice pline, cu încă alte vorbe, traiul liber în absența temerilor generale ale lumii prea mijlocite uneori de informația-ghidaj, hai, pe curând!


Niciun comentariu: